söndag 4 mars 2012

Vilken höjdare till helg!

Den här helgen har varit fantastisk!

Min kloka ord på jobbet under kvällen, och trot eller ej men det fungerade.
1: mamman frågar flera gånger under krystningen, hur länge är det kvar?
- när jag ser öronen kan jag tala om hur länge det är kvar, svarade jag.
Mamman börjar skratta, får nya krafter och kämpar fantastiskt.

2: en mamma frågar även här flera gånger under krystningen, hur många krystningar är det kvar?
- det är kroppens hemlighet, svarar jag?
Mamman ler och kämpar tappert vidare.


Gissa om man får frågan "när är det klart" i olika versioner 1000 000 ggr....... :-)

Helgen

I lördags var vi på middag hemma hos Malin och Mattias. När man är där har man garanterat alltid en riktigt trevlig kväll. Det är människor som fyller på ens energi och livsglädje. Den här gången bjöd dem på en mirakulöst god paj, fick receptet så det ska prövas hemma här i veckan. Deras fina dotter charmade oss alla <3 en fin, söt, tuff alldeles underbar tjej hela 2,5år. Sen är det så med Malin att hon ger så mycket kärlek och beröm, man mår bara underbart efter en kväll med henne + att hon lovordade mig som barnmorska tills jag fick be henne att sluta och JAJEMEN jag är svag för sånt hahahaha. Söndagen började med en fantastisk impulsbrunch med älsklingen. En promenad till centrum sedan var nedanstående smörgåsbord inhandlat. Ostkaka till dessert var det! Mums! Sist men inte minst har jag fått 3 bebisar i helgen livet är fantastiskt! När jag kom hem hade vårt adoptivbarn Frida flyttat in, vi har fått äran att förvalta henne i hela två veckor. Vi ska ha kul, ojojoj. G'natt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar