onsdag 29 februari 2012

Meckar-morskan

Idag har jag meckat!

Först går spolarvätskan slut. In på macken så jeeeeedrans smidigt med spolarvätsktankarna. Klart på 5 sekunder för enbart 20kr. På den tiden hinner man inte ens gå in i affären och handla en flaska. Det är livskvalitet för en billig penning. Det är verkligen värt vart enda öre. Man får inte vara dumsnål. Men jag är inte direkt den som tänker på att återanvända ica-kassar heller om jag säger så, jag spar på andra bekvämare sätt :-)

Kollar oljan ouuuuups. Torr som fnöske var pinnen, inte ens en fuktig fläck gick att ana. Tort som i en klimakterietants underliv var det. Det var andra gången som bilen gick snustorr. Måste vara lekage någonstans (apropå klimakterie). Hur ofta fyller ni andra på med olja???

Så det var bara att köpa olja och fylla på vilket var ngr 100% dyrare än spolarvätska.

Bil du ruinerar mig, nu ska bara vänster baklyckta bytas och ett par säkringar så är den väl som ny igen. Men det får bli en annan dag!

Meckar-morskan checkar ut, slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar