lördag 25 februari 2012

En dag i Mora.

C & jag var tyvärr sjuka, så vi kunde inte åka Vasan. Synd som satan men vi fick göra det bästa av situationen. Vi åkte till Mora och "gick på stan". Massa fina saker köpte vi, när vi gick på fik sen så var det knökafullt. Dela bord med främlingar var det som gällde. Vi hamna bredvid 2 tysk-svenska gubbar. Väldigt trevliga och pratsamma, de ville gärna vara med på min blogg. Fast den ena gubben Viste inte vad en blogg var så det fick jag förklara haha.

Rakarns god älgsmörgås avnjöts.

Hitta en riktigt söt ljusstake som tyvärr var för dyr. I samma affär hitta jag en förklädesklänning som var himmelskt söt. Den var för 3-4 åringar men jag kunde inte motstå. Jag hävdar att min systerson kan ha den men det tycker C var riktigt knäppt. Jag tycker att det skulle vara gulligt, som förr i tiden typ.

Innan hemfärd mumsade vi spanskavåfflor! Såg ut som korvar :-)

Nu mumsar vi semlor i hotellsängen, sånt blir man frisk av.

Hepp hepp.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar